Zkušebny pro železniční průmysl - WTTECHCZ

Zkušebny pro železniční průmysl

o produktu

WTtech.CZ vyrábí zkušebny a testovací zařízení pro širokou řadu oborů včetně železničního průmyslu. Významné zakázky v poslední době byly realizovány pro průmysl kolejových vozidel – a to sice testovací zařízení ložisek a zkušební zařízení pro měření brzdových systémů železničních vozidel.

Dodáváme zkušebny vlastního vývoje a konstrukce, jejich modifikace a zkušebny navržené a konstruované zcela na míru podmínkám a požadavkům zákazníků. Mimo samotných zařízení nabízíme komplexní servis zahrnující dodávku veškerého vybavení, programování měřícího a řídícího software, projektové řízení, přípravu výzkumných projektů a odborné konzultace.

Konstrukce u WTtech.CZ probíhá výhradně v 3D CAD systému, konkrétně v softwaru Creo, který umožňuje detailní návrh a modelování všech komponent zkušebních zařízení. Konstrukční data jsou ukládána a spravována v PDM systému Windchill, což zajišťuje efektivní řízení životního cyklu výrobku a snadný přístup ke všem potřebným informacím.

Součástí optimalizace konstrukce jsou také FEM (Finite Element Method) a CFD (Computational Fluid Dynamics) analýzy. Tyto analýzy umožňují simulovat mechanické a fluidní chování komponent ještě před vlastní výrobou, což vede k vysoké kvalitě a spolehlivosti výsledných produktů.

Řídicí a měřicí systémy zařízení WTtech.CZ jsou založeny na technologii PLC (Programmable Logic Controller) ve spojení s měřením vybraných parametrů prostřednictvím průmyslových počítačů. Tato kombinace je zárukou mimořádné přesnosti
a reliability výsledků.

Ovládání a měření zkušebního zařízení se typicky realizuje v programovém prostředí LabVIEW, které umožňuje efektivní
automatizaci testů, minimalizuje potřebu lidského zásahu, zvyšuje jejich efektivitu i exaktnost měření a zároveň nabízí intuitivní
vizualizace a analýzy naměřených dat. 

ložiskový zkušební stav

Ložiskový zkušební stav (LZS) je jedním z unikátních zařízení vyvinutých společností WTtech.CZ. Je určeno k testování životnosti nápravových ložisek a ložiskových domků. Únavové zkoušky ložisek spočívají v zatížení ložiska axiálními a radiálními silami při konkrétních otáčkách. LZS dokáže simulovat rychlost až 300 km/h, a to včetně simulace proudění vzduchu kolem ložiskových jednotek dle příslušné normy.

Zkoušky probíhají prakticky bez přerušení až několik měsíců, proto je návrh LZS orientován především na vysokou tuhost a životnost všech použitých komponent a spolehlivost celého LZS v dlouhodobém provozu. LZS slouží mnoha zákazníkům, což nám umožňuje neustále optimalizovat používanou techniku a precizovat postupy měření.

Co je možné pomocí LZS testovat?

Základní parametry LZS

Zkoušky

dle ČSN EN 12 082

Režim zkoušky

24/ 7/ 365 po dobu až 9 měsíců

Simulovaná rychlost jízdy

až 300 km/h

Řízená teplota okolí

20 °C ± 2 °C

Radiální zatížení

až 500 kN/nápravu

Axiální zatížení

± 30 kN

Brzdový zkušební stav

Brzdový zkušební stav (BZS) je zařízení navržené pro termomechanické zkoušky kol železničních vozidel. Tento stav umožňuje detailní simulaci brzdných procesů, což zahrnuje dlouhodobé brzdění při jízdě a přesné měření výsledných deformací a teplot. Brzdění je simulováno prostřednictvím připojeného zatěžovacího zařízení představujícího hmotnost soupravy připadající na kolo. BZS je vybaven pokročilým systémem vzduchotechniky, který simuluje proudění vzduchu kolem kola, a vysoce přesnými měřicími přístroji pro kontinuální sběr a vyhodnocování dat.

BZS využívá automatizovaný systém řízení a měření, který zajišťuje přesnou a spolehlivou analýzu brzdných vlastností a mechanického chování kol během testování. Tento systém minimalizuje potřebu lidského zásahu, čímž zvyšuje efektivitu a přesnost zkoušek.

Co je možné pomocí BZS testovat?

Základní parametry BZS

Simulovaná rychlost jízdy

až 60 km/h

Brzdný výkon

až 50 kW za stálé rychlosti otáčení

Doba dosažení zkušební rychlosti

4 s ± 0,2 s

Rychlost vzduchu proudícího kolem kola

8,4 m/s dle příslušné normy

Měření deformace kola

kontinuální, bezdotykové
měří deformace až do 10 mm
přesnost měření 0,1 mm

Měření povrchové teploty

kontinuální, až do 800 °C

Konfigurace

jednostranného či oboustranného brzdění

Typický průběh realizace zkušebního zařízení

1
Analýza záměru

studie projektu, studie proveditelnosti, odhad rozpočtu

2
Analýza zadání

určení požadavků a norem, které musí daná zkušebna splňovat; návrh technologií všech částí (mechanická část, pohon, měření, řízení)

3
Určení stavebního projektu a jeho požadavků

vymezení stavebních požadavků na laboratoř (základy, prostorové dispozice, klimatizace, odhlučnění, řídící místnost); vymezení požadavků na zdroje (elektřina, voda, vzduch, hydraulika); zpracování detailního stavebního projektu či jeho detailního zadání

4
Konstrukce

konstrukce v 3D CAD systému Creo a analýzy FEM a CFD; výběr dílčích komponent (mechanické díly, snímače, pneumatické a elektrické díly, atd..); paralelní příprava elektro dokumentace a pneu/hydraulických schémat; provedení analýzy rizik

5
Nákup materiálu, komponent a výroba

po odsouhlasení zákazníkem začíná nákup materiálu, komponent a výroba; základní montáž a dílčí oživení subsystémů v prostorách WTtech.CZ

6
Výroba elektro částí

výroba rozvaděčů, měřícího a řídicího systému; programování měřícího a řídicího software (PLC, DAQ systémy)

7
Instalace a oživení

převoz, instalace a oživení zkušebního zařízení u zákazníka; elektro revize; kalibrace měřícího řetězce v akreditované laboratoři

8
Zkušební provoz a předání

zkušební provoz a zaškolení obsluhy zákazníka; spuštění ostrého provozu

9
Dokumentace

vypracování provozní dokumentace, manuály k ovládání a k údržbě; vystavení CE certifikátu

10
Podpora

následná podpora a konzultace všech záležitostí souvisejících s provozem; dálková správa zařízení a podpora uživatele dedikovaným VPN připojením

UKÁZKY zkušeben pro železniční průmysl

Srdce našeho podnikání

Aerodynamika, Experimenty, výzkum

Jsme společnost s dlouholetými zkušenostmi v oboru experimentální aerodynamiky, působící na širokém poli aktivit, mezi něž patří zejména vývoj a výzkum zkušebních a měřících zařízení, jako jsou aerodynamické tunely a jejich příslušenství, vývoj software na zpracování dat, poradenská činnost v oblasti aerodynamiky a příprava výzkumných projektů.

Napište nám

Napište nám
Souhlas